fredag den 6. maj 2016

Healthy Protein Date Balls | Sunde Protein Daddel Kugler

Hey friends!
After a workout I'm always in the want for something sweet, this isn't really that practical since I can be tempted to eat something non-healthy. This is why I always tend to find a lot of replacements for these treats, and this is a recipe I've made myself. I really hope you're going to enjoy this recipe as much as I do.

Hej venner!
Efter træning har jeg altid en lyst for noget sødt, det er ikke så praktisk, da jeg nemt kan blive fristet til at spise noget usundt. Det er derfor, jeg altid finder en masse erstatninger for de søde sager, og det her en opskrift jeg selv har lavet. Jeg håber virkelig, at du kommer til at nyde opskriften lige så meget, som jeg gør.


Ingredients:
12-14 Dates
1 dl Oats
1 tbsp Honey
1-2 tbsp Cacao protein powder
A bit milk/yogurt/curd to even the texture
Cocos

How you do it:
- Let the dates soak in water for 1-2 hours. I've seen many bloggers do this and I've never tried not letting them soak, so I do this every time, but you can feel a difference on the dates when they've been soaked
- Blend dates, oats, honey and protein powder. 
- At milk so it has a good texture that you can form into balls 
- Roll the dough into balls and then roll them in cocos
- Let them set in the fridge for at least half an hour

Ingredienser:
12-14 Dadler
1 dl Havregryn
1 spsk Honning
1-2 spsk Kakao protein pulver
En smule mælk/yoghurt/skyr for at blødgøre teksturen
Kokos

Hvordan du gør det:
- Lad dadlerne stå i blød i 1-2 timer. Jeg har set mange bloggere gøre dette, og jeg har aldrig prøvet ikke at lade dem stå i blød, så jeg gør det hver gang, men du kan føle en forskel på dadlerne, når de har ligget i blød
- Blend dadlerne, havregrynen, honningen og protein pulver
- Tilføj mælk for at få en tekstur som du kan forme til kugler
- Rul dejen til kugler og rul dem derefter i kokos
- Lad dem stå i køleskabet i mindst en halv time

Yum! I really adore these kind of treats and be welcome to share some of your favourite replacements of candy. I really hope you enjoyed this recipe as much as I do, see you soon with a new blogpost!

Yum! Jeg nyder virkelig sådanne slags goder og hver velkommen til at dele nogle af dine yndlings erstatninger til slik. Jeg håber virkelig, at du nyder denne opskrift lige så meget som jeg, vi ses snart med et nyt opslag!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar