søndag den 19. marts 2017

Semi-Healthy Sunday Brunch Platte | Semi-Sund Søndags Brunch Tallerken

Hey lovelies! I love brunch, like insanely much! And on a Sunday with a low key hangover I couldn't imagine anything I would rather eat as a filling breakfast slash early lunch. So I managed to get my heavy head out of my bed, clean my room, and move my feet into the kitchen. Luckily this doesn't take long to make, so it was done in a ruff. 


Hej dejlige! Jeg elsker brunch, sådan latterligt meget! Og på en søndag med lidt tømmermænd kunne jeg ikke forestille mig noget som jeg hellere ville spise som en mættende morgenmad slash tidlig frokost. Så jeg formåede at få mit tunge hoved ud af min seng, gøre rent, og flytte mine fødder ud i køkkenet. Heldigvis tager det ikke lang tid at lave, så det var gjort på ingen tid. 




To some peoples surprise them no I'm not drinking coffee, *gasp*, strange I know. With a dry skin like mine and a tendency to headaches it's actually really bad for me to drink coffee and only makes it worse. I have the past week or so tried to drink one of the most hyped things in the food blogging industry right now which is matcha (latte). So far I see no difference, but I like this matcha thing so I just think I will stick to this for some time.


Til nogen menneskers overraskelse så nej, jeg drikker ikke kaffe, *gisp*, underligt ja. Med en tør hud som min og en tendens til hovedpine er det faktisk rigtig skidt for mig at drikke kaffe, og gør det kun værre. Jeg har den sidste uge, eller lignende, prøvet at drikke en af de mest hypede ting inden for mad blogging industrien lige nu hvilket er matcha (latte). Indtil videre har jeg ikke set nogen forskel, men jeg kan godt lide denne matcha ting så jeg tror jeg holder mig til det i et stykke tid. 




Ingredients:
1 slice foccacia bread
Half an avocado
One egg
1 tsp oil
6 small cooked potatoes
Oregano
Salt & pepper
Banana bread muffin (made from this recipe just shaped into muffins with hazelnuts and dark chocolate) 
1 tsp butter
Half tsp matcha powder
Half a cup milk (can be dairy free milk, taste good too)
Half a cup of warm water (not boiling)

How:
Start of with frying an egg on a pan with the oil.
Heat the milk in a sauce pan (if you have a microwave this will be much easier) and boil water.
Slice up the avocado and spread on the bread.
Drizzle on some salt and pepper.
When the egg is done move to plate and fry the potatoes with the oregano, salt, and pepper on the pan.
Mix the matcha powder with the water, this can take some time, and mix in the milk.
Cut open the muffin and spread on some butter, or whatever you favor.
Now enjoy a delicious healthy brunch!

* * *

Ingredienser:
1 skive foccacia brød
En halv avocado
Et æg
1 tsk olie
6 små kogte kartofler
Oregano
Salt & peber
Banan brød muffins (lavet fra denne opskrift bare formet til muffins med hasselnødder og mørk chokolade) 
Smør
Halv tsk matcha pulver
Halv kop mælk (kan laves uden animalsk mælk, smager også godt)
Halv kop af varmt vand (ikke kogende)

Hvordan:
Start med at stege et æg på en pande med olie.
Varm mælken i en lille gryde (hvis du har en mikrobølgeovn er det en del nemmere) og kog vandet.
Skær avocadoen og sped det på brødet.
Drys noget salt og peber på.
Når æget er færdigt flyt det til tallerkenen og steg kartoflerne med oregano, salt, og peber på panden.
Mix matcha pulveret med vand, det tager noget tid, og bland mælken i.
Skær muffinen og spred noget smør, eller hvad end du foretrækker, på.
Nu skal du nyde en lækker sund brunch!





Since I've now returned to my bed I will probably not get out of it until tomorrow when it's a school day, so I'll see you then with next weeks video, kiss!


Eftersom jeg er vendt tilbage til min seng vil jeg sandsynligvis ikke komme ud af den før imorgen når det er en skoledag, så vi ses med næste uges video, kys!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar