onsdag den 24. maj 2017

Easy & Healthy Vegan/Vegetarian Breakfast Recipes (Video) That Don't Suck

Hey friends! A guilty pleasure of mine is to watch food related videos like 'what I eat in a day' or other recipe videos on both Facebook and Youtube, and at some point I stopped myself and thought maybe I should do that too. And if there is one meal of the day that I especially love it is breakfast. I love breakfast and I love to make something different every day and here is some of the recipes that I've loved the most.
I'm not vegan but vegetarian, but all the recipes in this video and post is or can be made vegan easily so these recipes will sooth all people with all kind of diets. 


Hej venner! En af mine guilty pleasures er at se mad-videoer som 'what I eat in a day', eller andre opskrift videoer på både Facebook og Youtube, og på et tidspunkt stoppede jeg mig selv, og tænkte at det skulle jeg måske lave. Og hvis der er én ting som jeg specielt elsker er det morgenmad. Jeg elsker morgenmad, og jeg elsker at lave forskellige ting hver dag og her er nogle af de opskrifter som jeg har lavet mest.
Jeg er ikke veganer, men vegetar, men alle opskrifterne i denne video og opslag er eller kan nemt blive lavet vegansk så de her opskrifter vil passe til alle mennesker med alle slags diæter.




Matcha Latte
I love to start of my mornings with something warm to heat up my body and get a boost before breakfast really begin. I used to drink coffee but found that I get a longer lasting energy boost from drinking tea instead and this matcha latte is really great and nutritious for you. 

Ingredients:
½ coffeemug milk of own choice
½ coffeemug water
½ tsp matcha powder

How:
Heat the water and mix the matcha powder into that, the water must not be boiling!
Heat the milk and mix it with the water.

* * *

Matcha Latte
Jeg elsker at starte min dag med noget varmt for at varme kroppen op og få et boost før morgenmaden rigtig starter. Jeg plejede at drikke kaffe, men fandt ud af at jeg fik et længerevarende energi boost ved at drikke te, og denne matcha latte er virkelig god og god for dig. 

Ingredienser:
½ kaffekop mælk af eget ønske
½ kaffekop vand
½ tsk matchapulver

Hvordan:
Varm vandet og bland matchapulveret i det, vandet må ikke være kogende!
Varm mælken og bland det med vand.


Carrot Cake Porridge
If you need a delicious twist on your ordinary breakfast oatmeal then I honestly think that this sweet twist is so tasty and definitely worth a try. I often add different fruits, in this case vegetables, to my porridge to change the taste from each time I have it. 

Ingredients:
1 dl almond milk
1 dl water
1 tsp chiaseeds
1 tsp flaxseeds
About 1 dl oats
½ apple
1 small carrot
Cinnamon
Desired toppings

How:
Start by mixing the almond milk, water, chiaseeds and flaxseeds and set the mixture aside.
Grate the carrot and apple roughly.
Then pour the seed-mixture into a pot and stir under low heat.
Pour in the carrot and apple, let it simmer while stirring.
Pour in the oats until wanted consistency.
Mix in the cinnamon at last.
Serve with desired toppings.

* * *

Gulerodskage Grød
Hvis du har brug for et lækkert twist til din normale morgenmads havregryn så synes jeg ærligt at dette søde twist er så lækkert og helt klart et forsøg værd. Jeg tilføjer ofte forskellige frugter, i dette tilfælde grøntsager, i min grød for at ændre smagen fra tid til anden.

Ingredienser:
1 dl mandelmælk
1 dl vand
1 tsk chiafrø
1 tsk hørfrø
Ca. 1 dl havregryn
½ æble
1 lille gulerod
Kanel
Ønskede toppings

Hvordan:
Start med at blande mandelmælk, vand, chiafrø og hørfrø og stil det til side.
Riv guleroden og æblet groft.
Hæld frø-miksturen over i en gryde og bland ved lav varme.
Hæld guleroden og æblet i, lad det simre under omrøring.
Hæld havregrynene i indtil ønsket konsistens.
Bland til sidst kanelen i.
Server med ønskede toppings.



Summer Smoothiebowl
Cause the first two recipes weren't that summer appropriate in reality, not that it isn't something that I still wouldn't eat/drink in the summer months but this smoothiebowl is everything I need for summer. Lots of delicious summer fruits and a thing that's easy to change up with whatever fruits and vegetables you have stored.

Ingredients:
1 banana
6-7 frozen strawberries
3 chunks frozen spinach
½ orange
Desired toppings

How:
Press the juice out of the orange into a blender and pour in the rest of the ingredients.
Blend until it makes a consistent substance. 
Top off with whatever you desire, I always go for chiaseeds, but the rest varies. 

* * *

Sommer Smoothie
Fordi de første to opskrifter var ikke så sommer venlige i virkeligheden, ikke at det ikke er noget jeg ikke ville spise/drikke i sommer månederne, men denne smoothie er alt jeg har brug for til sommer. Mange lækre frugter og en ting som er nem at ændre på med hvad end af frugter og grøntsager du har liggende.

Ingredienser:
1 banan
6-7 frosne jordbær
3 klumper frossen spinat
½ appelsin
Ønskede topping

Hvordan:
Pres juicen ud af appelsinen ned i en blender og hæld resten af ingredienserne i.
Blend indtil rigtige konsistens.
Top med hvad end du ønsker, jeg bruger altid chiafrø, men resten varierer. 


Pancakes With Strawberry Sauce
Oh my word I looove pancakes and especially healthy pancakes that still taste too good to believe is healthy. With something sweet and savory on top like fresh fruits or this strawberry sauce is just so lovable and a go to breakfast for a day with more time. 

Ingredients:
1 banana
1 dl almond milk
50g oats
5 frozen strawberries
Handful blueberries
A bit of coconut oil

How:
Blend the banana, oats and almond milk together in a blender. 
Shape pancakes on a pan with a bit of coconut oil.
In the meantime heat the strawberries in a small pot when starting to heat up smash them gently with a spoon. 
Serve with the blueberries, very filling and delicious.

* * *

Pandekager Med Jordbær Sauce
Åh min... jeg eeelsker pandekager og specielt sunde pandekager som stadig smager for godt til at tro er sunde. Med noget sødt og skønt på toppen som frisk frugt eller den her jordbær sauce er så elskværdigt og en go to morgenmad på en dag med mere tid.

Ingredienser:
1 banan
1 dl mandelmælk
50g havregryn
5 frosne jordbær
Håndfuld blåbær
Lidt kokosolie

Hvordan: 
Blend bananen, havregrynen og mandelmælken sammen i en blender.
Form pandekagerne på en pande med lidt af kokosolien.
I mellemtiden varm jordbærene i en kasserolle, når de begynder at varme op så mas dem blidt med en ske.
Server med blåbærene, meget mættende og lækker.


Instant Oatporridge 
This is simply too simple to not try out, the consistency is almost like ordinary oat porridge made on the stove and good for a busy day where you're also in the need of something energy-packed. I always add chiaseeds on top but I also love to add fresh fruits and granola or muesli for extra crunch. 

Ingredients:
60g oats
1.5 dl water
0.5 dl milk of choice
Desired toppings

How:
Heat up some water in an electric boiler.
Pour it over the oats and stir.
Top of with the toppings and add the milk.

* * *

Øjeblikkelig Havregrød
Det her er simpelthen for nemt til ikke at prøve, konsistensen er næsten ligesom normal havregrød lavet i en gryde og god til en travl dag, hvor du også har behov for noget med meget energi. Jeg topper det altid med chiafrø, men jeg elsker også at bruge frisk frugt og granola eller müsli for lidt knas.

Ingredienser:
60g havregryn
1.5 dl vand
0.5 dl mælk af ejet valg
Ønsket topping

Hvordan:
Varm vandet i en elkedel.
Hæld det over havregrynene og bland.
Top det med toppingen og tilføj mælken. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar