fredag den 23. juni 2017

10 Healthy Summer Snacks (Under 100 Calories) | 10 Sunde Sommer Snacks (Under 100 Kalorier)

Hey loves! You can see this like a follow up to one of my recent posts about sticking to a diet on vacation, cause this can also be a guideline for what to eat when in need of a snack that isn't too filling and will keep you going for a bit more. These are just some of my favourite lightweight snacks to eat especially in the nicer warmer like the summertime. 


Hej svesker! Du kan kigge på dette som en opfølger til en af mine nyere opslag omkring at være sund på ferie, for det her kan også være en guideline til hvad man kan spise hvis man har brug for en let snack og som holder en igang lidt længere. Det her er bare nogle af mine yndlings lette snacks at spise specielt det dejlige varmere vejr som i sommertiden. 

Icecoffee

I always make the most simple icecoffee but I've really been loving it lately at any time of the day. It's nice to wake up to in the morning, but I also love it when I need a snack through out the day.
2/3 of your glass with cold water
2.5 tsp instant coffee
½ tsp sugar
1/4 of your glas with milk of choice
4 icecubes
Simply just mix it all together with a spoon and enjoy!


Jeg laver altid den mest simple iskaffe, men jeg har virkelig elsket den på det seneste på hvilken som helst tid på dagen. Der er dejligt at vågne op til om morgenen, men jeg elsker den også som en snack i løbet af dagen.
2/3 af et glas med koldt vand
2.5 tsk neskaffe
½ tsk sukker
1/4 af et glas med ønsket mælk
4 isterninger
I al sin enkelthed bland det hele sammen med en ske og nyd!

Carrots

I really don't know why this simple vegetable has grown to be such a big love for me at the moment but I've really enjoyed just snacking on carrots at the moment. It's definitely not a bad thing to eat a lot of since carrots are filled with a lot of great vitamins for both your skin and your eyes. 


Jeg ved virkelig ikke hvorfor at denne simple grøntsag er blevet en så stor kærlighed for mig på det seneste, men jeg har virkelig nydt at snacke på gulerødder. Der er uden tvivl heller ikke en dårlig ting at spise med af eftersom at gulerødder er fyldte med en masse gode vitaminer for både din hud og din øjne. 

Mixed Berries & Nuts

We always have a few different nuts or berries laying around in the cupboards and I love to just take a small handful of some berries and nuts and enjoy as a both sweet and crunchy snack. 1 cup blueberries only contains 85 calories and 13 almonds only contain 90 calories. I usually just take a small handful of each, sometimes I eat raisins instead which is just as delicious and sweet. 


Vi har altid en par forskellige nødder eller bær liggende omkring i skabene og jeg elsker at tage en lille håndfuld af nogle bær og nødder og nyde det som en både sød, men også crunchy snack. 1 cup blåbær indeholder kun 85 kalorier og 13 mandler indeholder kun 90 kalorier. Jeg tager normalt bare en lille håndfuld af hver, nogengange spiser jeg rosiner i stedet da det er lige så lækkert og sødt.

Glas juice

Something to both quench one's thirst but also to satisfy the sweet tooth. You can get very sugary juices but try to avoid that way you also get more vitamins in. If you have the opportunity to make your own please do so cause freshly made juice will always be one of the most delicious and refreshing drinks I can come to think of. 


Noget til både at slukke din tørst, men også til at tilfredsstille den søde tand. Du kan få meget sukkerfyldte juices, men prøv at undgå det, så får du også flere vitaminer. Hvis du har muligheden for at lave din egen så gør det, for en friskpresset juice vil nok altid være en af de lækreste og mest forfriskende drinks jeg kan tænke på.


Homemade Applechips

I don't make this often but whenever I do I never regret it. There is a natural sweetness from the apple that works so well with the cinnamon
1 apple
Cinnamon
Slice the apple into circles and place on a baking tray. Sprinkle on the cinnamon and bake for about 10 minutes at 180 degrees celsius. 


Jeg laver det ikke så tit, men når jeg gør, fortryder jeg det ikke. Der er en naturlig sødme fra æblerne som fungerer så godt med kanelen.
1 æble
Kanel
Skær æblet i cirkler og læg på en bageplade. Drys kanelen over dem og bag i omkring 10 minutter ved 180 grader celsius.


Dateballs

This is not only delicious but also one of the most energy packed snacks on this list, I love eating these as a treat but also as a boost through out the day. 
12 balls, 50 kcal each
11-12 dates (about 85g)
65g oats
1 tsp maple syrup
1 dl almond milk
1 tbsp cocoa powder
15 g shredded coconut
Simply blend it all, except for the coconut, together in a blender until it shapes a sticky dough.
Then shape them as balls and roll in the coconut. Let sit in the fridge for the best result.


Det her er ikke kun lækkert, men også en af de mest energirige snacks på denne liste, jeg elsker disse som en slags slik, men også som et energiboost i løbet af dagen.
12 kugler, 50 kcal hver
11-12 dadler (omkring 85g)
65g havregryn
1 tsk ahornsirup
1 dl mandelmælk
1 spsk kakaopulber
15 g kokos
Blend det hele sammen, bortset fra kokosen, i en blender indtil at det former en klistret dej.
Så form dem som kugler og rul dem i kokos. Lad stå i køleskabet for det bedste resultat.


Edamame beans

Probably one of the most protein filled snacks you could possibly eat, but also incredibly delicious. I also love to roast them on a pan with a bit of oil and spices for a bit. So delicious! Also in salads if you need something extra to a boring salad. 


Nok af de mest proteinpakkede snacks du om muligt kan spise, men også en virkelig lækker en. Jeg elsker at riste dem på en pande med lidt olie og krydderier. Så lækkert! Men også lækkert i en salat hvis du har brug for noget ekstra til en kedelig salat. 


Dried Mango

I'm not sure if I'm just late to the game of discovering this savory snack that taste just like candy. I almost couldn't believe it was healthy when I first tried it out. I brought this with me to the cinema and I regret nothing cause I would honestly rather be eating this than any other treat. 


Jeg er ikke sikker på om jeg bare er sent på den for at opdage denne lækre snack som smager lige som slik. Jeg kunne næsten ikke tro på at det var sundt, da jeg først prøvede det. Jeg tog det med mig til biografen og jeg fortryder intet, for jeg ville ærligt hellere spise dette end nogen anden former for slik.

Baked Sweet Potato

So delicious, sweet and taste too good to actually taste healthy, but bare in mind that if you choose to have dressing at the side then the calories will wary a lot. I just love to cut up one sweet potato into fries and turn them in a bit of oil, salt and thyme. So delicious and taste just like restaurant fries!


Så lækker, sød og smager for godt til faktisk at smage sundt, men husk at hvis du vælger at have dressing til dem så kommer kalorierne til at variere en del. Jeg elsker bare at skære en lille sød kartoffel til pomfritter og vende dem i en smule olie, salt og timian. Så lækkert og smager som restaurant pomfritter!

Cottagecheese With Blueberries

Just a few tablespoons of cottagecheese with a handful on blueberries on top is such an interesting but delicious treat. I love this combination of flavors and it honestly has my biggest recommendations for anyone out there looking for a proteinpacked snack after a workout maybe. 


Bare et par spiseskefulde af hytteost med en håndfuld blåbær på toppen er så interessant, men også lækker snack. Jeg elsker denne kombination af smage og det har ærligt mine største anbefalinger til alle som leder efter en proteinfyldt snack, måske til efter en træning. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar