tirsdag den 7. november 2017

At Home Leg & Butt Exercises | Ben & Baller Træning Til Derhjemme

Hey loves! Just to clarify then yes I usually don't do any weight lifting when I'm training my legs these are actually the exercises I will do most of the time. I'm not that much into weight training, I love doing cardio and staying power exercises, on me that gives a lot better result. 
I've tried to tone and loose weight on my legs for quite some time now and I have to admit that many of these exercises have helped me a lot and are some that I've returned to again and again.
I have quite big calf's naturally which is one of the reasons to why I don't have any exercises that focuses primarily on the calf's. But I promise that after these exercises they will be a bit sore too.


Hej elskede! Bare for at klargøre det så ja, jeg laver normalt ikke nogen former for vægttræning når jeg træner mine ben, det her er faktisk de øvelser jeg laver det meste af tiden. Jeg er ikke så meget til vægttræning, jeg elsker cardio og udholdenhedstræning, på mig giver det et meget bedre resultat.
Jeg har prøvet at tone og tabe mig på mine ben et stykke tid nu, og jeg må indrømme at mange af de her øvelser har hjulpet mig en del, og er nogle som jeg er vendt tilbage til igen og igen.
Jeg har naturligt ret store lægge, hvilket er en af grundene til at jeg ikke har nogen øvelser som fokuserer primært på læggen. Men jeg lover dig at efter du har lavet de her øvelser er de også ømme.


Squat Pulse

If I wish to do a really intense butt workout I will always do this exercise. The wider you can get your legs the more intense will it be for your butt, but the closer you have your legs the more it will work your legs. So I prefer to hold it quite wide and pulse a bit up and down for about 3x1minute. 


Hvis jeg ønsker at lave en meget intens balle træning laver jeg altid denne øvelse. Desto bredere du kan få benene fra hinanden jo mere intenst er det for din nummi, men desto tættere du har benene jo mere vil det træne dine ben. Så jeg foretrækker at den er ret bred og pulse lidt op og ned i 3x1minut.


Lunge Pulse

Similar exercise to the previous one but it not only works the butt but is also great for the bigger muscles in your thighs. I've had a lot of knee problems the past years due to hard ballet training, so it has taken me a long time to be able to do lunges, but I've found that the lunge pulse doesn't effect my weak knees in any way. So not only an effective exercise but will work for knee injuries as well. Like the previous one then I will just hold it for 3x1minute each leg. 


Denne øvelse ligner lidt den forrige, men den træner ikke kun ballerne, den er også god til de større muskler i lårene. Jeg har haft en masse knæproblemer de sidste par år grundet hård ballet træning, så det har taget mig lang tid at kunne lave lunges, men efterhånden har jeg fundet ud af at lunge pulse ikke har nogen effekt på mine knæ. Så ikke kun er det en effektiv øvelse, men den virker også til knæskader. Som den forrige holder jeg det i 3x1minut pr ben.


Jump Squats

Like mentioned then many of these exercises are either focused on staying power or cardio, so here is a lovely but still hateful cardio exercise to burn your butt and thighs. Go down into a squat and use the power when going up to make a jump. I love to jump back and forth in a bigger room, but if I'm doing this exercise at home I will just stand in the same spot and jump up and down for 3x30-60seconds, depending on how tired I am that day. 


Som nævnt så er mange af de her øvelser fokuseret på udholdenhed eller cardio, så her er en vidunderlig, men stadig hadefuld cardio øvelse som brænder dine ben og baller. Gå ned i en squat og brug kraften når du kommer op igen til at lave et hop. Jeg elsker at hoppe frem og tilbage i et større rum, men hvis jeg laver denne øvelser derhjemme, står jeg bare det samme sted og hopper op og ned i 3x30-60sekunder, alt efter hvor træt jeg er den dag.




Rainbow

I've been loving to do this exercise since it just makes your butt burn right away. I do rounds with 3x15-20 each leg and after doing this exercise I always need to let my butt rest for just a couple of minutes. You simply just point out your leg in a 90 degree angle from your hip and swing your straight leg backwards crossing over your other leg. 


Jeg har elsket at lave denne øvelse eftersom det får ballerne til at brænde med det samme. Jeg laver runder med 3x15 for hvert ben og efter at have lavet denne øvelse skal min numse altid slappe af et par minutter efter. Så simpelt som det er strækker du benet ud fra hoften, ca 90 grader, og svinger det strukkede ben henover dit andet ben.


Laying Split

The biggest challenge for me has been to loose inner thigh fat. Running has helped me out quite a lot but also this exercise has really made wonders to my thighs, and it's also a great exercise if you want to be more flexible. I prefer this to be one of the last exercises I'm doing cause you will be laying on your bag, raising your legs in the air and let them fall down into a split and then pull back together. I usually do this about 3x2minutes. 


Den største udfordring for mig har været at tabe inderlårs fedtet. Løb har hjulpet mig en del, men også denne øvelse som virkelig gør vidundere for mine lår, og det er også en god øvelse hvis du vil være mere fleksibel. Jeg foretrækker at det her er en af de sidste øvelser jeg laver, fordi du skal ligge ned på din ryg, løfte benene lige op og lade dem falde ned i en split og så samle dem igen. Jeg gør det normalt i omkring 3x2minutter.


THANKS FOR READING ALONG!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar